قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اواخر بهمن‌ماه برگزار شود و به احتمال زیاد گفتگوها در نیویورک انجام می‌شود چراکه توافق شده است، مذاکرات در محل‌های UN شامل نیویورک، ژنو و وین برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اواخر بهمن‌ماه برگزار شود و به احتمال زیاد گفتگوها در نیویورک انجام می‌شود چراکه توافق شده است، مذاکرات در محل‌های UN شامل نیویورک، ژنو و وین برگزار شود.
 
این دور از مذاکرات ایران و 1+5 با حضور "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و معاونان یا مدیران سیاسی شش کشور برگزار می‌شود.
 
شنیده‌ها حاکی از این است که رآکتور آب سنگین اراک یکی از موضوعات اساسی در مذاکرات گام نهایی ایران و 1+5 در نیویورک خواهد بود.
 
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران زمان انجام مذاکرات برای گام نهایی یک‌ساله است و اجرای این گام نیز دوره زمانی مشخصی خواهد داشت که تا پایان مذاکرات این دوره زمانی معلوم نیست.

همچنین؛ خطوط قرمز در مرحله بعدی مذاکرات کاملا روشن و مشخص و قطعا مرحله اعتمادسازی زمانبر است.


دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 مسائل بسیار پیچیده و فنی خواهد بود و قطعا به حضور دانشمندان و کارشناسان بسیاری نیاز است و بر اساس شنیده‌های خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران بر روی امور مربوط به این مهم در حال حاضر کار می‌شود.

شایان ذکر است در مذاکرات ایران و 1+5 امتیاز دهی انجام نمی‌شود بلکه طرف ایرانی در حال اعتماد سازی است.


انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، غرب ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار